Informacja 1 - 2018
2018-02-10
Informacja 1 / 2018
Federacja Gospodarki Żywnościowej RP
W miesiącu styczniu 2018 roku odbyło się posiedzenie Zarządu Federacji na którym między innymi:
- podsumowano działania w 2017 roku. Planowane zadania dzięki aktywności członków zostały zrealizowane, spotkania z przedstawicielami parlamentu, administracji czy wystąpienia pisemne do jednostek administracji w zagadnieniach branżowych sektora rolno – spożywczego wnosiły członkom Federacji znaczącą informację o sytuacji w poszczególnych branżach. Zwrócono uwagę na potrzebę większego nacisku i efektywność organizowania spotkań z przedstawicielami resortu rolnictwa, finansów i administracji;
- omawiano sytuację finansową. Zostały uporządkowane sprawy z obsługą finansową Federacji. Jak już informowano od 1 lipca 2017 roku zawarto umowę z nowym biurem, wszelkie zaległości finansowe w stosunku do ZUS czy Urzędu Skarbowego zostały wyprowadzone. Federacja posiada płynność finansową, składki za 2017 zostały zrealizowane w 92%. Podjęto jednomyślnie uchwałę w sprawie preliminarza FGŻ RP na 2018 rok, wartość wpływów i wydatków zamyka się sumą 41.400,00 zł;
- podjęto decyzję o powierzeniu organizacji strony internetowej firmie ITP. – Studio Promocji Efektywnej, która ma też przygotować projekt logo. Zarząd dziękuje panom: Michałowi Gawryszczakowi (PZPC), Januszowi Rodziewiczowi (Stow.Rz.i W.) oraz Rafałowi Strachocie (KZPBC) za doradztwo w wyborze kontrahenta;
- omawiano zagadnienie pozyskiwania nowych członków i uznano że główną przyczyną są trudności finansowe większości organizacji branżowych. Ponieważ system wystąpień pisemnych okazał się mało skuteczny Zarząd prosi Członków Federacji o aktywność bezpośrednią i zachęcanie przedstawicielami różnych organizacji do przystępowania do FGŻ RP oraz postanowił zapraszać przedstawicieli organizacji z poza Federacji na organizowane spotkania tematyczne;
- Wiceprezes Zarządu p. Marek Przeździak zaproponował i podjął się zabezpieczyć stronę merytoryczną spotkania w temacie nowych przepisów ustawy u jawności życia publicznego – obecnie jeszcze w projekcie. Spotkanie odbędzie się na przełomie marzec/kwiecień i będzie dotyczyło między innymi zagadnień: wymagań i mechanizmów antykorupcyjnych, konsekwencji dla firm/Przedsiębiorstw oraz wymagań dla organizacji branżowych, stowarzyszeń ( zasady udziału w procesie konsultacji aktów prawnych czy procesów stanowienia prawa).
Opracował
Andrzej Kuczyński
Dyrektor Biura
Warszawa 31,01,2018 r.